Milford Haven

På vei fra Caernarfon til Milford Haven hadde vi en natt for anker hvor vi fikk med oss en fantastisk solnedgang.

Neste dag var det ikke mye vind men vi fikk luftet Paraseileren. Det er et morsomt seil, vi starter å bruke seilet i litt lite vind rett og slett pga vi trenger repetisjon i bruken. Her er det mye tauverk og diverse, men det gikk bra.

Mandagskvelden ankom vi Milford Haven.
Dette er siste stopp før vi setter seil for Biscaya bukta og Nord Spania, nærmere bestemt byen La Coruna (A Corüna). Byens navn skrives på ulike måter, alt etter om man ønsker å skrive det på engelsk eller spansk.
Men tilbake til Milford Haven.
Dette er en by helt sør i Wales som ligger strategisk veldig bra til pga sin naturlige havn.

Jeg fikk meg en tur i byen for å finne en slags sjel eller atmosfære her. Men det var vanskelig. Det er ikke noe torg eller samlingsplass for menneskene her. Det er to gater som går parallelt og veldig bra matbutikk, Tesco.
På min tur så jeg noen ting som jeg hadde lyst å vise

Ikke alt skal være like glamorøst, men det er her folk bor og lever.

…. denne parken mangler litt ansiktsløftning, kanskje mangler det noe EU midler! Nå skal jo UK ut av EU, ja ja.

Men det var fint å gå her men det var ingen andre enn meg som gikk her.

Tirsdags morgen  fikk vi besøk av en hyggelig eldre mann som het David. Han pratet mye og om mangt. Han var pensjonist og hadde vært helseoffiser i den Britiske Marinen, og var helt klart interessert i KNS flagget. Engelskmenn og flagg… Nok om den lange praten, så inviterte han oss på biltur neste dag?
Vi tenkte ja ja, det var jo utrolig hyggelig men hvorfor skulle nå han og hans kone kjøre oss på oss en tur her i området?
Joda neste dag kom han og avtalte å møte oss kl 13.00 og vi takket ja. Her er Lars og David. Han ønsket å vise oss en fantastisk katedral.

Hans onkel hadde vært prest i denne katedralen i 40 år, og han sa selv at han er oppkalt etter navnet på denne katedralen. St.Davids Cathedral. For et byggverk. Det tok nesten pusten ut av en når vi kom inn i selve kirkerommet. Atmosfæren i kirkerommet var helt enormt. Ja de kunne lage fantastiske kirkerom for maaaannnnggge år siden.

Det engelske kjøkkenet; jeg tror virkelig at det har druknet i en frityr gryte. Her friteres ALT. Når kamskjellene friteres ble det i meste for meg. Nå skal det sies at vi har ikke vært i en stor by, utenom Cardiff. Vi har rett og slett ikke funnet mye annet enn fish and chips. Alt av sjømat friteres. Det er bare så utrolig. Ikke godt er det heller.
Vi takker David og Pat for at vår opplevelse i Milford Haven ble en utrolig hyggelig opplevelse. Takk til dem.

Denne døren viser et bilde av byen, det er behov for oppgraderinger litt her og der. Men en fantastisk havn.
Lørdag 22.juli på formiddagen setter vi seil og kurs mot Nord Spania. Varme og sol her kommer vi…..

Dette innlegget ble publisert i Langtur 2017-2018. Bokmerk permalenken.

4 kommentarer til Milford Haven

1. Inger Lucia Søjbjerg sier:

Hyggelig å få kontakt med lokalbefolkningen. Ikke rart de liker å snakke med to så likandes personer.
    Dere er utrolig flinke til å samle på opplevelser, hva enten det er i nærområdet hvor Oss ligger eller det er en togtur unna. Ønsker dere en fin tur mot varmere strøk.

2. AudAasnes Hansen sier:

Hei Oda. Interesant å følge bloggen. Dere opplever så mye morsomt og spennende, og i dag har dere vært på farten i 1-en-måned allerede. Ønsker dere en fortsatt fin seilas⛵️

• Lars Loraas sier:

Det er riktig, en mnd. har vi vært på tur. Hyggelig at du liker å lese bloggen 😉

Det er stengt for kommentarer.